Gå til hovedindholdet
MENU
Aula_close Layer 1

Dagens rytme

Dagsprogrammet i Marguritten

Dagsprogrammet i Maguritten er varieret og giver børnene mulighed for at udvikle sig på mange forskellige måder. Programmet er typisk opdelt i følgende dele:

  • Morgensamling: Her synger børnene sange, lytter til historier og taler om dagens program.
  • Fri leg: Børnene leger sammen og hver for sig med forskellige materialer.
  • Frokost: Børnene spiser mad, som de har med hjemmefra eller som pædagogerne har lavet.
  • Eftermiddagsmad: Børnene spiser mad, som pædagogerne har lavet.
  • Fri leg: Børnene leger sammen og hver for sig med forskellige materialer.
  • Oprydning: Børnene hjælper hinanden med at rydde op og pakke sammen.

Det er vigtigt, at dagsprogrammet er tilpasset børnenes alder og udviklingsniveau. Pædagogerne skal være opmærksomme på, at børnene har brug for både leg, læring og hvile.

Formålet med en institutionen

Formålet med en institutionen er at give børnene mulighedet om en godt miljø for videre udvikling. Institutionen skal hjælpe børnene med at udvikle deres sociale kompetencer, deres læringsevner og deres selvstændighed.

Institutiongn skal også være et sted, hvor børnene kan føle sig trygge og glade. De skal have mulighed for at lege, være kreative og lære nye ting.

Institutionens betydning

Institutionen spiller en vigtig rolle i børnenes liv. Den giver børnene mulighed for at møde andre børn og lære at lege sammen. Institutionen hjælper også børnene med at udvikle deres sprog og læringsevner.

Institutionen er også et vigtigt sted for forældrene. Den giver dem mulighed for at arbejde eller studere, mens deres børn er passet.