Det pædagogiske grundlag
I Margueritten vurderer vi læreplanstemaerne fra "Den Pædagogiske Læreplan" i forhold til hvilke temaer, der har været arbejdet med året forinden. Vi ser på vores børn og ser hvad de har brug for at udvikle sig læringsmæssigt. børne perspektivet er altid det perspektiv som er vigtigst for vores pædagogiske arbejde.
Læeplanstemaerne dækker over "Kultur, æstetik og fællesskab", "Alsidig personlig udvikling", "Social udvikling", "kommunikation og sprog", "Krop, bevægelse og sanser" samt "Natur, udeliv og science".
Det fælles pædagogiske grundlag fastsættes i "den Pædagogiske Læreplan". Her er alle børn værdifulde i børnesynet, der er fokus i børneperspektiver, samt stor fokus i leg og læring. Leg, dannelse og læring foregår i børnefællesskaber, som det pædagogiske personale sætter rammerne for. Vi arbejder ud fra læringsmiljøer, hvor børnenes ramme for læring foregår i på et legende initiativ. Ydermere er der fokus på børn i udsatte positioner skal hjælpes ind i et trygt og stimulerende miljø, hvor barnet oplever mestring og deltagelse i børnefælleskaber.
I læreplanen har vi fokus på forældresamarbejde og sammenhænge for børn med børnehaveklassen.
I Margueritten har vi indrettet vores fysiske rum med relevante læring miljøer. her er plads til stille/rolige lege, fordybede konstruktionslege, spille områder, læsehjørner og mere fysiske lege.
I Margueritten har vi følgende årshjul, som vi arbejder ud fra i 2025. Se herunder i Dokumenter.
I Margueritten er vi optagede af...